For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

Nano-composites 2- Graduate level

 

از آنجا که تعداد دانشجویان قابل توجهی در تحقیقات خود به مباحث پلیمر ها ، کامپوزیت ها و نانوکامپوزیت ها می پردازند، ارائه این درس بمنظور تکمیل دانسته های خود می تواند مورد توجه قرار گیرد. برنامه پیش بینی شده در این درس استفاده از معلومات فعلی دانشجویان ارشد و کاربرد آن در آخرین تحقیقات انجام شده در این زمینه است. تمرکز این درس، مطالعه مقالات اخیر و بررسی تحقیقات انجام شده در یک کلاس که عمدتاً توسط سمینارها و تجزیه و تحلیل مباحث پیشرفته تر مایکرو و نانوکامپوزیت ها با تمرکز بر فعالیت دانشجویان است می باشد. در این درس در هر جلسه به دانشجویان عنوان جدید ترین مقالات در زمینه های پیشرفته این مبحث (هدفمند و موضوعی) ارائه شده، مفاهیم و کار انجام شده به طور مختصر مرور شده و دانشجویان به بحث و اظهار نظر و تفسیر یافته ها در جلسات تعیین شده می پردازند. چند جلسه اول این درس به مرور مفاهیم و اصطلاحات مهم درس نانوکامپوزیت ها پرداخته تا کسانی که آشنایی قبلی با این مفاهیم را ندارند از عهده مطالعات مربوط و ارائه آنها برآیند.  طبق تجربه اینجانب و ماهیت درس، این کلاس به گونه ای نیست که دانشجویان ناآشنا به موضوعات دچار مشکل شوند.

با توجه به تجهیز آزمایشگاه نانوکامپوزیت بخش دیگری از این کلاس به انجام آزمایشات در آزمایشگاه پرداخته و دانشجو سعی بر ساخت نمونه ها و انجام آزمایشات مکانیکی، ساختاری، حرارتی و ....بر روی نمونه ها می پردازد.. 

 

اهداف کلی درس

·       افزایش فکر خلاق و تحلیل گر(Critical thinking) دانشجویان ارشد و دکتری در یک زمینه کابردی

·       کاربرد و ادامه آخرین تحقیقات در زمینه کامپوزیت های پیشرفته

·       سمینارهای متعدد توسط خود دانشجویان

o      بحث و اظهار نظر مطالب ارائه شده توسط دیگر دانشجویان

o      داوری کار دیگران بر اساس دانش و دریافت خود

·       ارائه شیوه های نوین و ایده های جدید در مواد پیشرفته پس از آشنایی با مفاهیم، کارهای فعلی و پتانسیل دانشکده

          در این درس سعی شده دانشجویان با متد های دیگر تدریس و engagement در کلاس و تحقیق آشنا شوند. دانشجویان خود سهم قابل توجهی در کلاس درس دارند. در دانشکده پیش تر نیاز بود تا دروس مقدماتی تر ارائه گردد و طی دومین نیمسال تدریس خود این امر صورت گرفته است. مشابه این روش در رابطه با نقش دانشجو در دانشگاه های Research intense نظیر جی تک و ... مشاهده می شود. فارغ التحصیلان این کلاس –انتظار می رود-به خروجی های با کیفیتی در زمینه کامپوزیت ها (in practice) تبدیل شوند. همچنین در نظر است تا این درس در طی جلساتی همراه با طراحی و ساخت نمونه ها و آزمایشات مربوط همراه بوده تا آنچه دانشجویان در طول ترم بررسی می کنند در یک دنیای واقعی تر در خصوص خواص مکانیکی- ساختاری و ترمومکانیکی کامپوزیت های واقعی لمس گردد.

 

موضوعات مهم پیشنهادی

·       Interfacial interactions at the nano-micro/polymer interface

·       Relationships among structure-process-property relationships

·       Advanced nano-composites processing systems such as the SLS v.s. conventional ones

·       Multifunctional composites: Mechanical and Electrical enhancement

·       Modeling of nano-composites: analytical v.s. computational

·       Nano-composites in labs: issues, challenges and approaches

·       Micro v.s. nanocomposites

·       Thermomechanical and rheological behavior of polymer based nano-composites

·       Structural properties of nano-size filled polymers

·       Characterization of nano-composites: AFM, SEM,DMA, DSC, XRD, TGA, OM; Mechanical; Electrical (introduction to characterization systems and methods used to understand composites)

·       ….

Prerequisites: 

Nano-composite 1

Grading Policy: 

 

1-    Class activity: 100%

Home Work      25%

Presentation/class activity             25%

Project              50%

 

2-    Tests: 100%

Midterm exam                       50%

Comprehensive final test      50%

___________________________________

Total of each part 100%

 

·       No reference materials or books will be allowed in any tests or final exam

·       Homework and projects will be due at the beginning of the next class period unless otherwise specified.

·       No “make-up” or “extra credit” assignments will be given

 

 

Time: 

Saturdays-Mondays  11:00-12:30

Term: 
Fall 2017
Grade: 
Graduate

تحت نظارت وف ایرانی

Nano-composites 2- Graduate level | Dr. Mehdi Karevan

Error

The website encountered an unexpected error. Please try again later.

تحت نظارت وف ایرانی