- English
- فارسی
Publications
انگیزه اصلی تألیف چنین کتابی تهیه یک مجموعه مناسب و تقریباً کامل بمنظور آمادگی برای آزمون های مختلف زبان انگلیسی در خصوص گرامر و لغات بوده و آنچه این انگیزه را در نگارش این کتاب بیشتر تقویت کرده، سوالات متعدد دانشجویان در خصوص اکتساب نمرههای بهتر در آزمونهای مختلف بوده است. بنابراین، با تعیین این هدف، تهیه یک مجموعه منحصر بفرد با گستردگی چشمگیر تمرینها بصورت موضوعی برای گرامر های مختلف محتوای این کتاب را ترسیم نمود. پس از تجارب خود در خصوص تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه و همچنین تدریس زبان انگلیسی برای آزمونهای مختلف نظیر آزمونهای کارشناسی ارشد، آزمون بین المللی تافل (TOEFL) و آزمون تولیمو (TOLIMO) و تجربه شخصی خود برای گذر از این آزمون ها با نمرات بالاتر، این امر قوی تر بر اینجانب مسلم گردید که فراگیری گرامر انگلیسی، لغات متعدد و نکات مهم و حیاتی بمنظور گذر موفقیت آمیز از امتحانات مذکور، مواجه شدن و درگیری دانشجو با تمرینهای فراوان و جامع میباشد.
حقیقتاً، اساسیترین نکته برای اکتساب نمرهای چشمگیر در این آزمونها نه حفظ کردن مطلق لغات است و نه گرامرهای نکته دار و ظریف. مسلماً در این حالت به سختی و به ندرت میتوان سوالات نسبتاً دشوار با گزینههای کاملاً شبیه به یکدیگر ولی در واقع بسیار متفاوت را به درستی و در زمان کم پاسخ داد. در برابر این نظریه، درک و یادگیری مفهومی گرامرها و لغات میباشد که روشی است کاملاً متفاوت با حفظ کردن محض مطالب. بنابراین، با اعتقاد به این اصل که تنها با مرور توضیحی یک گرامر نمیتوان بر آن مسلط شد(Mastering) ، یادگیری و مرور گرامرها و حک کردن آنها در ذهن تنها با مرور سوالات فراوان و متنوع در خصوص یک بحث ویژه، میتواند یک یادگیری مستمر و بدون زحمت و در عین حال جاودان در ذهن را حتی پس از گذر سالها تضمین کند.
تمرینهای این کتاب این امکان را برای دانشجو فراهم میکند تا در حین فراگیری و تمرین بر روی گرامرهای مختلف، مجموعه لغات(Vocabularies) مهم و رایج در متون(Texts) و مطرح شده در آزمونها را نیز مرور کند و در یک متن واقعی جایگاه و کاربرد آن لغات را بار ها مشاهده کند. بدون شک، اینگونه درگیری با لغات مطرح شده در متون و سوالات مختلف اثری بیش از حفظ کردن لغات بطور مجرد و خارج از متن دارد، بنابراین میتوان انتظار داشت که پس از مطالعه این مجموعه، دانشجو نه تنها پوشش خوبی بر گرامر انگلیسی داشته، بلکه گستره لغات فراوانی را نیز همزمان مرور (لغات تکراری) و یا فرا میگیرد (لغات جدید). در اینجا لازم بذکر است که قسمت عمدهای از سوالات و تمرینهای این کتاب از متون اصلی و رایج به زبان انگلیسیگرفته شده که در عین حال نمونههای فراوان و مناسبی از متنهای مطرح شده در آزمونهای مختلف میباشد. بنابراین میتوان انتظار داشت که دانشجویان مهارتهای خواندن خود را نیز از متون انگلیسی(Passages) تقویت کنند.
یکی دیگر از اهدافی که روند این کتاب دنبال کرده است خودآموز بودن کتاب میباشد. با توجه به ترتیب بخشهای کتاب و مسیر توضیحات درسهای مختلف و همچنین وجود پاسخنامه تشریحی برای سوالات و تمرینهای انتهایی، دانشجویان میتوانند بسادگی مباحث کتاب را فرا گیرند. موارد زیر، توضیحات بیشتری را در مورد این کتاب، کاربرد و اهداف آن بیان میکند.
■ محتویات کتاب (The Book’s Contents)
- بخش اول: پوشش جامع بر کلیه گرامر انگلیسی، ارائه نکات و مباحث مطرح شده رایج در کلیه آزمونها بهمراه مثال ها برای هر موضوع گرامری. این بخش شامل Review 1 تا Review 64 میباشد.
- بخش دوم: ارائه سوالات و تستهای متنوع و متعدد برای هر مهارت گرامری(skill) شبیه در آزمونهای مختلف متناظر با Review 1 تا Review 64.
- بخش سوم: پاسخنامه (CD ضمیمه) برای سوالات مطرح شده از Review 1 تا Review 64.
- بخش چهارم: آزمونهای کلی از مباحث مطرح شده در کتاب (CD ضمیمه)
■ اهداف کتاب (The Book’s Objectives)
- یادآوری و آموزش گرامرهای مهم و مطرح شده در آزمونها بهمراه سوالات متنوع و وسیع برای آزمون کارشناسی ارشد یا دکترای تخصصی تمامی رشتهها (سوالات عمومی زبان انگلیسی) بصورت خودآموز.
- آمادگی برای آزمونهای بینالمللی TOEFL/IETLS و همچنین TOLIMO در بخشهای گرامر و لغات برای استفاده دانشجویان و اساتید کلیه رشتهها. (آزمونهای مذکور صرفاً سطح عمومی زبان یک داوطلب را ارزیابی کرده و ارتباطی با رشته دانشگاهی شخص ندارد.)
- ارائه دامنه وسیعی از لغات انگلیسی (Vocabularies) رایج و مهم در جملات متعدد.
■ سطح کاربری مفید کتاب(English Level Applications)
این کتاب، بصورت سطح زبانی خاص، برای دانشجویان با سطح زبان مختلف تفکیک شده نیست، ولیکن بهترین راندمان بمنظور کمترین زمان پوشش مطالعه و یادگیری بهتر برای سطوح زبانی متوسط-پایین(Lower Intermediate) و متوسط-بالا (Upper Intermediate) و پیشرفته(Advanced) میباشد.
بهرحال کتاب بصورتی طراحی شده است که قابل استفاده و فهم برای سطوح زبانی پایین (Elementary) نیز بوده و فرض بر این است که دانشجو یا اصلاً با مباحث آشنایی نداشته و یا آنها را فراموشکرده است.